НАЗК виявило у партії Пальчевського сотню підставних донорів і заниження витрат на 20 мільйонів

Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) при перевірці фінансового звіту “Перемоги Пальчевського” виявило цілу низку порушень — від відсутності даних про один із банківських рахунків партії та невідображення витрат на конференцію до ймовірного використання понад сотні підставних донорів та заниження на 20 млн витрат на зовнішню рекламу. Про це йдеться у висновку про результати аналізу фінзвіту “Перемоги Пальчевського” за третій квартал 2020 року, який НАЗК оприлюднило на своєму сайті.

При звірці внесків та даних про офіційні доходи донорів НАЗК виявило невідповідності одразу щодо 103 донорів. Фактично йдеться про те, що ці донори перерахували партії більше, ніж їхній сукупний дохід за останні 3,5 роки. За даними ресурсу “Золото партій”, “Перемозі Пальчевського” та регіональним осередкам партії у третьому кварталі надавали грошові внески 195 донорів. Це означає, що понад половину донорів Пальчевського можуть бути підставними. І це при тому, що всі 103 донори віддали Пальчевському більше, ніж заробили за 3,5 роки, і в цей перелік не входять особи, які перерахували партії суми, співмірні зі своїм доходом, чи такі, що становлять значну його частину. НАЗК вбачає в цьому ознаки порушення статті 159(1) Кримінального кодексу України й направило матеріали у правоохоронні органи.

Майже по 400 тис. гривень партії перераховували люди, які у 2020 році шукали роботу з очікуваною зарплатою в 10–15 тис. гривень. Це означає, що, найімовірніше, цих людей використали для приховування реальних донорів Пальчевського. Кошти на партійні рахунки заводили у конкретні дні під конкретні витрати.

Інше суттєве порушення, виявлене НАЗК, стосується ймовірного заниження вартості зовнішньої реклами. Нацагентство вказує у висновку, що партія замовляла розміщення реклами у низки компаній, зокрема у ТОВ “Ай кью ком’юнікейшнз”. За підрахунками НАЗК, компанія розміщувала рекламу “Перемоги Пальчевського” на пільгових умовах, тобто суттєво дешевше її реальної ринкової вартості. За таких умов партія мала б задекларувати спонсорський внесок від ТОВ “Ай кью ком’юнікейшнз” (внесок у вигляді надання знижки за розміщення реклами), однак цього не зробила. Сума невідповідностей, за розрахунками Нацагентства, сягає 20,4 млн гривень. Зважаючи на те, що ТОВ “Ай кью ком’юнікейшнз” отримало від партії майже 9,8 млн гривень, а сума невідповідності, за розрахунками НАЗК, складає 20,4 млн, можемо зробити висновок, що офіційна проплата від партії втричі нижча від ринкової.

Варто зауважити, що заниження вартості реклами може свідчити як про незадекларовану знижку, так і про те, що цю рекламу оплачували з партійного рахунку лише частково, тоді як решту вартості покривали з інших джерел. У будь-якому випадку ні одне, ні інше у фінзвіті партії не відображено. За цим фактом НАЗК також направляє матеріали до Нацполіції.

У фінзвітності виявлені й інші порушення, з іх переліком можна ознайомитися у висновку.

Нагадаємо, офіційно партія “Перемога Пальчевського” з’явилася наприкінці червня шляхом перейменування партії “Україна завтра”. Політичні амбіції телеведучий та бізнесмен Андрій Пальчевський почав проявляти одразу після президентських виборів 2019 року. На його користь “джинсували” ціла мережа інтернет-ЗМІ (Politeka, Znaj тощо). Значну медіапідтримку політик мав від медіа, якими опосередковано володіє Віктор Медведчук. Окрім власної авторської програми на каналі “112 Україна”, Пальчевський був частим гостем інших програм на каналах холдингу Медведчука. Зокрема, за підрахунками, серед політиків Пальчевський найчастіше ставав гостем програми “Пульс” на каналі “112 Україна” (за період з червня по вересень).

Хоча “Перемога Пальчевського” і вела загальнонаціональну кампанію, та все ж амбіції лідера партії були спрямовані саме на мерські перегони у Києві. Ще з початку 2020 року ціла мережа сторінок у Facebook на десятки тисяч доларів транслювали “соцопитування”, в яких завищували рейтинг Пальчевського та занижували рейтинг Кличка таким чином, що розрив між ними становив усього кілька відсотків. У пікові моменти компанія “Інтер-акція”, яка нібито проводила ці опитування, давала Пальчевському понад 22% рейтингу. У підсумку Пальчевський набрав 5,3%, а “Інтер-акцію” внесли до Бази псевдосоціологів.

#stoppolitcor

 

Читайте також
Викрито корупційну схему в Держгеокадастрі Закарпаття
Керівнику обласного Держгеокадастру, колишньому в.о. начальника Головного управління, начальнику одного з відділів, а також інженеру-землевпоряднику винесли підозри. Служба безпеки України…
Детальніше
Міський голова Полтави Олександр Мамай подав декларацію доходів своєї сім'ї за 2020 рік
Міський голова Полтави Олександр Мамай подав декларацію доходів своєї сім'ї за 2020 рік. Чиновник володіє двома легковими автомобілями ГАЗ 1963 та 1967…
Детальніше
Національне антикорупційне бюро оголосило в розшук сина колишнього першого заступника секретаря Ради національної безпеки та оборони
Національне антикорупційне бюро оголосило в розшук сина колишнього першого заступника секретаря Ради національної безпеки та оборони Олега Гладковського Ігоря, якого…
Детальніше
Екс-топменеджерів «Укрінмашу» викрили на розтраті 3,5 млн грн
Детективи Національного бюро за процесуального керівництва САП повідомили колишнім керівникам та посадовцям державного підприємства ДГЗІФ «Укрінмаш» (входить до складу ДК…
Детальніше
Додати коментар

Наші партнери